Vervoerder Independent Rail Partner.

Independent Rail Partner, G 2000, 2101
Meer weten van Independent Rail Partner ? Nieuwsgierig geworden? Klik.
Het Belgische Lineas, de grootste private goederenvervoerder in Europa, versterkt zijn aanwezigheid in Nederland, met name in de haven van Rotterdam door de overname van Independent Rail Partner (IRP).
De afgelopen jaren heeft Lineas door middel van het Green Xpress Network een uitgebreid netwerk met 23 bestemmingen in Europa. Recent kwamen hier nieuwe verbindingen bij naar Vorarlberg en Polen. De overname van IRP is een belangrijke volgende stap in de groeistrategie van het bedrijf. De onderneming zet daarbij in op partnerships of overnames van andere dynamische privéspelers om zo een echte ruggengraat voor het goederenvervoer per spoor in Europa uit te bouwen die de drijvende kracht voor de modal shift vormt.
Over Independent Rail Partner
Het bedrijf werd in 2017 gestart als onafhankelijke vervoerder voor de Last-Mile activiteiten in Nederland, met name de Rotterdamse haven. In het begin werd tractie bij derden gehuurd, later werden zes locomotieven van het type G2000 gehuurd van leasemaatschappij Alpha Trains en werd dit aangevuld met drie G1206’en en 1700’s van destijds dochter Happy Train Fleet Services. IRP was voor Lineas al een belangrijke partner in de Rotterdamse haven en ook leverde het locomotieven voor de Dolime-trein tussen Veendam en Sittard.*
*Volgens Rail Magazine
Laatste foto update
September 2023
Diesellocomotief MaK 1206

Van de volgende locomotieven, type Mak 1206, van Independent Rail Partner bezit ik een foto!
Hieronder de foto's tijdens het echte "Treinspotten"
Diesellocomotief Vossloh GG 2000B

Van de volgende locomotieven, type Vossloh GG 2000 BB, van Independent Rail Partner bezit ik een foto!
Hieronder de foto's tijdens het echte "Treinspotten"